Godziny otwarcia

 

Szczegółowe

godziny

otwarcia

Więcej

 

 

 belka platforma

Biblioteka Publiczna m.st. Warszawy – Biblioteka Główna Województwa Mazowieckiego
brała udział w projekcie Regionalna Platforma Informacyjna – Kultura na Mazowszu

 

W ramach projektu „E-plastyka czyli twórczo z komputerem” Fundacja Atelier  zaprasza dzieci od 8 lat i młodzież na bezpłatne zajęcia komputerowe:
animacja komputerowa, animacja poklatkowa, warsztaty z Arduino, praca z fotografią cyfrową, modelowanie 3D.

Zajęcia mają na celu zachęcenie dzieci do twórczego wykorzystania komputera. Zapoznamy uczestników z różnymi technikami animacji, nauczymy łączenia technik plastycznych z cyfrowymi, tworzenia kolaży ze zdjęć, budowania trójwymiarowych przedmiotów w przestrzeni cyfrowej oraz tworzenia przedmiotów użytkowych, które można programować z Arduino, aby wykonywały określone zadania.
Będziemy wykorzystywać nowoczesne technologie do tworzenia artystycznych obiektów, animacji, modeli 3D, fotomontaży.
Zapewniamy materiały i narzędzia, komputery z profesjonalnymi programami.
Zajęcia prowadzą uznani artyści z doświadczeniem pedagogicznym.

Zajęcia będą się odbywać raz w tygodniu w terminie
od 11 października do 19 grudnia 2015.

Udział w zajęciach jest bezpłatny.
Z uwagi na ograniczoną liczbę
miejsc prosimy o wcześniejsze zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 826 8813, 22 826 95 89.  
Więcej informacji o projekcie: www.atelier.org.pl

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.

Patroni medialni:

Qlturka.pl, Dziecko w Warszawie, MiastoDzieci.pl


OPISY I TERMINY ZAJĘĆ

ANIMACJA KOMPUTEROWA od 8 lat
Uczymy dzieci animacji komputerowej: rysowania i malowania na ekranie, sposoby przetwarzania fotografii i tekstu, tworzenia poruszających się postaci i obiektów. Zajęcia są prowadzone w programie Adobe Photoshop. Prowadzenie: Tomasz Kania
Termin zajęć: poniedziałek 16:00-18:00 Trwają zapisy na listę rezerwową

FOTOGRAFIA CYFROWA od 8 lat
W trakcie zajęć dzieci uczą się cyfrowej obróbki zdjęć w najpopularniejszym na świecie programie komputerowym Adobe Photoshop. Program zajęć obejmuje poprawianie jakości zdjęć, retuszowanie, artystyczne przetwarzanie, używanie filtrów oraz fotomontaże. Prowadzenie: Tomasz Kania
Termin zajęć: środa 16:00-18:00 Trwają zapisy

ANIMACJA POKLATKOWA od 8 lat
Celem warsztatów animacji poklatkowej jest nauczenie uczniów samodzielnego tworzenia filmów animowanych. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą umieli samodzielnie wykonać film bez użycia specjalistycznych i skomplikowanych narzędzi. Klasyczna animacja poklatkowa jest wykonywana ręcznie. Do jej tworzenia wykorzystuje się różnorodne techniki jak: animacja plasteliny, wycinanka, rysunek, piksilacja (animacja aktora), lalka i wiele innych. W animacjach poklatkowych wykorzystuje się różnorodne materiały: zdjęcia, mapy, ilustracje, łączy się je z własnymi rysunkami, a nawet z rzeczywistymi przedmiotami. W trakcie zajęć uczestnicy nauczą się także podstaw budowania każdego rodzaju filmów: pisania scenariusza, tworzenia fabuły, budowania postaci i ich wizerunków, planowania scenografii, ruchu postaci i przedmiotów, rysowania storyboardów, budowania atmosfery filmu dźwiękiem i obrazem. Prowadzenie: Natalia Spychała
Termin zajęć: piątek 16:00-18:00 Trwają zapisy na listę rezerwową

WARSZTATY INTERAKTYWNE ARDUINO od 11 lat
Chciałbyś samemu zbudować lampkę, która zapala się automatycznie, gdy dookoła robi się ciemno? Domowy alarm, który zagra melodię gdy ktoś się zbliży? A może własną stację meteorologiczną? Z Arduino jest to proste. Arduino jest uproszczonym komputerem do którego możemy podłączyć czujniki, przyciski, diody LED lub głośnik. Za pomocą łatwego języka możemy zaprogramować zachowanie urządzenia. Możliwości są nieograniczone, z arduino tworzone są nawet roboty i drukarki 3d, a podstawowe funkcje są zrozumiałe i przyswajalne dla dziecka w wieku ok. 11 lat. Dzięki zastosowaniu kabelków typu goldpin i płytek prototypowych, dziecko nie musi niczego lutować, a napięcie 5 voltów jest bezpieczne. Na zajęciach dzieci mogą rozwiną kreatywność, umiejętność pracy w grupie, myślenie poza schematem i zapomniane już dzisiaj domowego majsterkowanie z użyciem współczesnej technologii. Nauczą się podstaw elektroniki, programowania i działania interaktywnego. Przykładowe projekty do zrealizowania z uczniami: -pudełko z pozytywką które gra po otwarciu, -własny kontroler do ulubionej gry, -prosty instrument muzyczny (hałasofon). Prowadzenie: Marek Dubiel
Termin zajęć: piątek 16:00-18:00 Trwają zapisy

MODELOWANIE 3D - BLENDER od 8 lat
Blender jest obecnie najbardziej zaawansowanym darmowym programem do tworzenie grafiki trójwymiarowej. Pozwala na wygodne tworzenie oraz animowanie obiektów trójwymiarowych, kreowanie efektów specjalnych oraz tworzenie realistycznych renderingów. Posiada również narzędzia służące do symulowania zjawisk fizycznych. Pod względem możliwości Blender nie ustępuję komercyjnym programom. W trakcie zajęć tworzymy animacje, projekt wspólnej bajki przy wykorzystaniu posiadanych modeli. Dzieci uczą się podstawowych zasad nawigacji w programie, poznają zasady tworzenia narracji fabularnej. Prowadzenie: Filip Wincenciak
Termin zajęć: niedziela 14:00-16:00 Trwają zapisy na listę rezerwową

Opis projektu:

E-plastyka, czyli twórczo z komputerem” to cykl bezpłatnych zajęć plastyczno-komputerowych dla dzieci i młodzieży. W ramach projektu zrealizujemy zajęcia z animacji komputerowej, fotografii cyfrowej, modelowania 3D, programowania gier w Scratch oraz warsztaty z Arduino. Projekt zakłada realizację 50 dwugodzinnych dla uczestników w wieku 8-12 lat. W ramach każdego z pięciu przedmiotów odbędzie się 10 zajęć. Warsztaty prowadzą wybitni artyści-pedagodzy. Zajęcia będą się odbywać raz w tygodniu w godzinach popołudniowych przez kolejnych 10 tygodni. Projekt skończy się pokazem prac, na który zaprosimy uczestników zajęć oraz ich Rodziców i Przyjaciół. Kolejne etapy projektu, relacje z warsztatów i prace, które uczestnicy stworzą w ramach projektu będziemy można śledzić społecznościowych: Facebook, YouTube, Vimeo, Instagram.

Konieczność realizacji projektu:

Bartosz Węglarczyk na łamach „Rzeczpospolitej” powołał się na amerykańskie badania branży marketingowej według, których 57 % dzieci woli oglądać filmy na tabletach i komórkach niż w telewizji. Autor zwraca uwagę, że ten trend zbliża się do Europy wraz z obniżaniem się cen urządzeń mobilnych oraz niższych opłat za przesył danych. Coraz większa jest liczba zabawek interaktywnych przeznaczonych dla najmłodszych dzieci, co tylko wpływa na większe zainteresowanie nowymi technologiami w późniejszym okresie. Dzieci od najmłodszych lat korzystają z nowych technologii (telefony komórkowe, tablety). Gry komputerowe to bardzo popularny prezent dla dzieci i młodzieży.

Z doświadczeń Fundacji Atelier wiemy, że warsztaty artystyczne wykorzystujące nowe media wzbudzają zainteresowanie młodszych uczestników, ale także rodziców, którzy chcą wykorzystać ten rodzaj narzędzi do zwrócenia uwagi dziecka na jego twórcze możliwości. Realizując projekt „E-plastyka czyli twórczo z komputerem” zapoznamy dzieci z kreatywnymi i artystycznymi sposobami wykorzystania nowych technologii tak, aby stały się one narzędziem rozwijania nowych pasji, zachęcimy do tworzenia własnych artystycznych projektów cyfrowych.

Cele projektu:

- zapoznanie uczestników z możliwościami twórczego wykorzystania nowych mediów, zwiększenie ich wiedzy i umiejętności wykorzystania nowych technologii;

- przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz do udziału w świecie wartości symbolicznych – w sztuce, literaturze uczestników zadania;

- rozwijanie zainteresowania sztuką współczesną poprzez zapoznanie z dziełami sztuki wykorzystującymi techniki multimedialne i nowe technologie;

- zwiększenie satysfakcji z wykonywanych zadań w obszarze nowych mediów poprzez umożliwienie dzieciom i młodzieży pracy z wybitnymi specjalistami z branży nowych technologii

- aktywizacja kulturalna młodych mieszkańców Śródmieścia i Warszawy poprzez realizację otwartych warsztatów artystycznych i komputerowych.

 

 

 

BW

 

portugalia kafel poprawka

 

logo legimi

Empik Go White CMYK

 

ibuk libra logotyp

 

logo biblio kolorowe

Kontakt

Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy
Biblioteka Główna Województwa Mazowieckiego
ul. Koszykowa 26/28
00-950 Warszawa, skr. poczt. 365
Logo Jak Dojade.pl Jak dojadę?
Wskazówki dojazdu dostępne w serwisie jakdojade.pl
Informacje: tel. 22 628 31 38
info@koszykowa.pl